Портал славістики


[root][biblio]

Bibliographie der tschechischen Linguistik (BibCzechLing)

Die "Bibliographie der tschechischen Linguistik (BibCzechLing)" wird am Institut für tschechische Sprache der Akademie der Wissenschaften der Tschechischen Republik (Ústav pro jazyk český AV) aufgebaut und enthält ca. 73.280 Datensätze für den Zeitraum von ca. 1992 bis 2018. Die Übersicht über die Schlagwörter befindet sich hier.

ID2016CZ103316
AutorŠustáčková, Věra
Titel

Personal advertisements as text colonies: Features and types of colonies

ErschienenDiscourse and Interaction, 9, č. 1, 2016, s. 65-77
Spracheeng
Klassifikation (CZ)Popis a rozbor jazyka
Sociolingvistika
Klassifikation (EN)Description and analysis of language
Sociolinguistics
Schlagwörterangličtina; inzeráty; strategie komunikační; sociolingvistika; komunikace elektronická; internet; lingvistika textová
Schlagwörter (DE)Englisch; Kommunikationsstrategie; Soziolinguistik; elektronische Kommunikation; Internet; Textlinguistik
AnmerkungSrovnání tištěných a on-line seznamovacích inzerátů - jazyková stránka, komunikační strategie
Mediumarticle
URLjournals.muni.cz (homepage) Vol. 1, Iss. 1 (2008) -
Bestand in Dtl.siehe in EZB-Suche
Quellehttps://bibliografie.ujc.cas.cz/documents/103316
PURLCitation link

Ähnliche Titel:

From mainstream text to text colonies: the case of personal advertisements / Tárnyiková, Jarmila
Personal advertisements. A mirror of social values? / Vlčková, Jitka
Personal advertisements in a tabloid and a broadsheet / Vlčková, Jitka
Language and ideology: 'Nationalism' and racial coding in Australian personal advertisements / Vlčková, Jitka
Text colonies revisited: clause relations in colony texts / Dontcheva-Navratilova, Olga
Nominal clauses in different text types / Rafajlovičová, Rita
Aspects of applying prototypology to text types / Tincheva, Nelly