Портал славістики


[root][biblio]

Bibliography of the Czech Linguistics (BibCzechLing)

The "Bibliography of the Czech Linguistics (BibCzechLing)" is provided by the Institute of the Czech Language of the Academy of Sciences of the Czech Republic (Ústav pro jazyk český AV). The database contains about 73.280 records and covers the period from 1992 till 2018. The list of subjects is located here.

ID2006CZ042073
Author(s)Jílková, Hana
Title

Anrede, Befehl, Frage und Repetition als Vertreter der bewährtesten Mittel der Werbesprache in deutschen Frauenzeitschriften

PublishedLinguistica Pragensia, 16, č. 1, 2006, s. 1-13
Languageger
Classification (CZ)Popis a rozbor jazyka
Classification (EN)Description and analysis of language
Subjectsněmčina; lingvistika genderová; oslovení; jazyk reklamy; časopisy pro ženy; rétorika; tykání; vykání; imperativ
Subjects (DE)Deutsch; Werbesprache; Rhetorik
NoteAnalýza německých reklamních textů z časopisů pro ženy
Mediumarticle
URLlinguisticapragensia.ff.cuni.cz (homepage)
Holdings (in Germany)see in ZDB-Katalog
Sourcehttps://bibliografie.ujc.cas.cz/documents/42073
PURLCitation link

More like this:

Einige der wichtigsten Persuasionsmittel der Werbeslogans in deutschen Frauenzeitschriften / Jílková, Hana
Die deutsche und tschechische Werbesprache. Verbale Strategien in deutschen Slogans und ihre Parallelen in der tschechischen Werbung / Jílková, Hana
Einige Bemerkungen zu den Wortarten in der Werbesprache / Jílková, Hana
Die Anrede mit Kollege im Tschechischen, Polnischen und Deutschen / Berger, Tilman
Prätext als eines der Verkaufsfördern den sprachlichen Mittel / Jílková, Hana
Werbesprache. Ein Arbeitsbuch
Zukunftschance der deutschen Sprache in Mittel-, Südost- und Osteuropa