Портал славістики


[root][biblio]

Bibliography of the Czech Linguistics (BibCzechLing)

The "Bibliography of the Czech Linguistics (BibCzechLing)" is provided by the Institute of the Czech Language of the Academy of Sciences of the Czech Republic (Ústav pro jazyk český AV). The database contains about 73.280 records and covers the period from 1992 till 2018. The list of subjects is located here.

ID2005CZ071585
Author(s)Jílková, Hana
Title

Einige der wichtigsten Persuasionsmittel der Werbeslogans in deutschen Frauenzeitschriften

PublishedStudia Germanica Resoviensia (Rzeszów), 5, 2005, s. 202-228
Languageger
Classification (CZ)Popis a rozbor jazyka
Classification (EN)Description and analysis of language
Subjectsněmčina; jazyk reklamy; časopisy pro ženy; persvaze; slogany
Subjects (DE)Deutsch; Werbesprache
NotePodle BL 2005-08, 9666
Mediumarticle
Sourcehttps://bibliografie.ujc.cas.cz/documents/71585
PURLCitation link

More like this:

Produktnamen und ihre Stellung in Werbeslogans / Jílková, Hana
Anrede, Befehl, Frage und Repetition als Vertreter der bewährtesten Mittel der Werbesprache in deutschen Frauenzeitschriften / Jílková, Hana
Einige Bemerkungen zu den Wortarten in der Werbesprache / Jílková, Hana
Einige Notizen zum Vokabular im werbenden Slogan / Jílková, Hana
Einige Bemerkungen zum Verb deutschen / Schuppener, Georg
Fachsprachliche und fremdsprachige Elemente im deutschen Werbetext / Jílková, Hana
Intertextuelle Bezüge im deutschen und tschechischen Werbediskurs / Jílková, Hana