Портал славістики


[root][biblio]

Bibliography of the Czech Linguistics (BibCzechLing)

The "Bibliography of the Czech Linguistics (BibCzechLing)" is provided by the Institute of the Czech Language of the Academy of Sciences of the Czech Republic (Ústav pro jazyk český AV). The database contains about 73.280 records and covers the period from 1992 till 2018. The list of subjects is located here.

ID2003CZ029250
Author(s)Jílková, Hana
Title

Fachsprachliche und fremdsprachige Elemente im deutschen Werbetext

PublishedLinguistica Pragensia, 13, č. 2, 2003, s. 57-69
Languageger
Classification (CZ)Popis a rozbor jazyka
Classification (EN)Description and analysis of language
Subjectsněmčina; jazyk reklamy; styl odborný; slova přejatá; terminologie; amerikanismy; anglicismy
Subjects (DE)Deutsch; Werbesprache; Fachstil; Lehnwörter; Terminologie; Anglizismen
Mediumarticle
URLlinguisticapragensia.ff.cuni.cz (homepage)
Holdings (in Germany)see in ZDB-Katalog
Sourcehttps://bibliografie.ujc.cas.cz/documents/29250
PURLCitation link

More like this:

Zur Mehrsprachigkeit im literarischen Text. Fremdsprachige Elemente in tschechischen literarischen Texten / Mareš, Petr
Intertextuelle Bezüge im deutschen und tschechischen Werbediskurs / Jílková, Hana
Einige der wichtigsten Persuasionsmittel der Werbeslogans in deutschen Frauenzeitschriften / Jílková, Hana
Grundcharakteristika der Stil-ebene der gegenwärtigen deutschen Slogans / Jílková, Hana
Zu gemeinsamen sprachlichen Zügen der deutschen und tschechischen werbenden Slogans / Jílková, Hana
Farbbegriffe in den tschechischen festgeprägten Wendungen und ihre Entsprechungen im Deutschen / Jílková, Hana
Fachsprachliche Phraseologismen als Gegenstand der Phraseologieforschung / Höppnerová, Věra