Портал славістики


[root][biblio]

Europäische Bibliographie zur Osteuropaforschung (EBSEES) - 1991-2007

Die "Europäische Bibliographie zur Osteuropaforschung (EBSEES)" weist Bücher, Zeitschriftenaufsätze, Rezensionen und Dissertationen zu Osteuropa (den früheren kommunistischen Ländern Osteuropas) nach, die in Belgien, Deutschland, Finnland, Frankreich, Großbritannien, den Niederlanden, Österreich und der Schweiz im Zeitraum zwischen 1991 und 2007 publiziert wurden. Der Fachausschnitt "Literatur" und "Kultur" der Europäischen Bibliographie zur Osteuropaforschung EBSEES enthält ca. 18.000 bibliographische Angaben (von insg. 85.000). Weitere Informationen finden Sie hier.

ID35964
Titel

Developing schools for democracy in Europe: an example of trans-European cooperation in education

HerausgeberEds.: Sayer, John; [et al.]
Jahr1995
Seiten229 p.
OrtWallingford
VerlagTriangle
Spracheeng
ReiheOxford Studies in Comparative Education, 5(1)
SchlagwörterEastern Europe / Education, Scholarship, Schools, Universities  [Browse all]
Eastern Europe / Cultural Relations / West  [Browse all]
AnmerkungIncludes the TEMPUS DSDE Project; the development of the Centre for Inservice Teacher Education and Training at Masaryk University, Brno; TEMPUS in Kraków. Followed by bilateral studies on home-school relations in Czech Republic and Russian Federation. Section 5, on citizenship, includes civic education in Hungary
Mediumbook
Bestand in Dtl.in KVK prüfen
PURLCitation link

Ähnliche Titel:

Topical problems of physical education in schools in Czechoslovakia / Antala, Branislav
Social democracy and post-communism: the Hungarian example / Hudson, Kate
Human rights education in schools in the post-communist context / Tibbitts, Felisa
Changing issues in vocational education and training: an Albanian example / Gordon, Jean
Restructuring and industrial cooperation: the wood processing industry example
Moravian education at Fulneck schools, Yorkshire, in the eighteenth and nineteenth centuries / Bulmore, B.M.
Opening schools to all. An international approach to inclusive education in Perm