Портал славістики


[root][biblio]

The Bibliographic Database of German Publication on Russia, the Soviet Union and its Successor States (RussGus)

The Bibliographic Database of German Publication on Russia, the Soviet Union and its Successor States (RussGus) contains about 170.000 records from 1974 to 2003 and collects publications of different document types: books, dissertations and other university publications, articles from journals and newspapers including reviews, maps etc. The lists of personal and geographical subjects are located here and here.

?
Your search for Musik aus Russland - UdSSR - GUS im Ausland provides 612 hits
211

Jongleur nach Noten. Serge Prokofjew im Urteil von Ost und West.

Ringger, Rolf Urs, in: Weltwoche, 19.08.1981, 34, S. 27
212

Getanzter Tribut. Das Tschaikowsky-Festival des New York City Ballet.

Dorris, George, in: Stuttgarter Zeitung, 13.07.1981, 157, S. 10
213

Mutter Courage des Klaviers? Erstes Pianistinnen Porträt: Tatjana Nikolajewa

Jena,Hans-Jörg von, in: Volksblatt Berlin, 09.09.1986, S. 17
214

Avantgarde von gestern. Das Philharmonische Orchester mit Penderecki und Rostropowitsch

Dümling, Albrecht, in: Der Tagesspiegel, 13.01.1983, 11 339, S. 4
215

Brahms, Tschechisches und Strawinsky. Berliner Konzerte

Stuckenschmidt, H. H., in: Frankfurter Allgemeine Zeitung, 24.03.1983, 70, S. 27
216

(Theaterkritik über:) Modest Mussorgsky: Boris Godunow. Wiederaufnahme: Berlin (West). Deutsche Oper. Regie: Gustav Rudolf Sellner. Musikalische Leitung: Gerd Albrecht. Bühnenbild: Michel Raffaelli

Mahlke, Sybill, in: Der Tagesspiegel, 26.02.1983, 11 377, S. 4
217

Die Berliner Festwochen dokumentieren erstmals umfassend das Werk des russischen Komponisten Arthur Lourié

Hohmeyer, Christine, in: Die Tageszeitung / taz, 18.09.1995, S. 24
218

Vorzüge im Detail. "Eugen Onegin" in Köln

Koegler, Horst, in: Opernwelt, 1975, 2, S. 47
219

"Boris".

in: Opernwelt, 1975, 3, S. 42
220

Nutzbringende Konfrontation. Tschaikowskijs "Jungfrau von Orléans" in Mannheim

Regitz, Hartmut, in: Opernwelt, 1975, 5, S. 53