Портал славістики


[root][biblio]

The European Bibliography of Slavic and East European Studies (EBSEES) - 1991-2007

The European Bibliography of Slavic and East European Studies (EBSEES) collects books, journal articles, reviews and dissertations from Eastern Europe (former countries of Eastern Bloc) which were published in Belgium, Germany, Finland, France, Great Britain, the Netherlands, Austria and Switzerland from 1991 to 2007. The segment "Literature" and "Culture" of the European Bibliography of Slavic and East European Studies contains 18.000 bibliographic entries (from the total asset of 85.000). More information can be found here.

?
Your search for Erziehung und Unterricht provides 16 hits
1

Schulautonomie à la Ungarn

Racz, Andreas, in: Erziehung und Unterricht, 3, 1997, p. 225-32
2

Die Reform des allgemeinen und berufsbildenden Schulwesens in Polen

Bartz, Bruno; Kullas, Zbigniew, in: Erziehung und Unterricht, 9, 1992, p. 542-47
3

Ungarn: Die Kirchen bekommen ihre Schulen zurück

Bán, Erwin, in: Erziehung und Unterricht, 3, 1992, p. 140-41
4

Blick über die Grenze - Zur Frage der Didaktik des Geschichtsunterrichts heute in der Republik Polen

Szczęśniak, Andrzej, in: Erziehung und Unterricht, 1, 1992, p. 40-43
5

Auf dem Weg zum Nachbarn und zum Nachbarland

Lasbaher, Franček, in: Erziehung und Unterricht, 4, 1992, p. 191-93
6

Minderheitenschulwesen im Burgenland: Der Ungarischunterricht an den Pflichtschulen des Burgenlandes

Baliko, Ludwig, in: Erziehung und Unterricht, 2-3, 1995, p. 190-92
7

Bewährtes und Neues in der Sprachausbildung von Russischlehrerstudenten

Böhme, Günther; Sommer, Gerhard; Szalai, Ute, in: Erziehung und Unterricht, 1, 1992, p. 11-18
8

Das Minderheitenschulwesen in Kärnten

Wiegele, Franz, in: Erziehung und Unterricht, 2-3, 1995, p. 198-201
9

Das tschechische Pflichtschulwesen im Bezirk C. Krumlov und Aspekte der Zusammenarbeit im Grenzgebiet

Winkler, Fritz, in: Erziehung und Unterricht, 9, 1992, p. 531-33
10

Comenius und Lebensbildung heute

Lost, Christine, in: Erziehung und Unterricht, 8, 1992, p. 435-40