Портал славістики


[root][biblio]

Bibliography of the Czech Linguistics (BibCzechLing)

The "Bibliography of the Czech Linguistics (BibCzechLing)" is provided by the Institute of the Czech Language of the Academy of Sciences of the Czech Republic (Ústav pro jazyk český AV). The database contains about 73.280 records and covers the period from 1992 till 2018. The list of subjects is located here.

ID2009CZ067158
Author(s)Jílková, Hana
Title

Einfluss fremder Sprachelemente auf die Gestaltung des gegenwärtigen tschechischen Slogans

PublishedBrünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik, 14 [23], č. 1-2, 2009, s. 43
Languageger
Classification (CZ)Kontakty češtiny s jazyky neslovanskými. Příspěvky srovnávací
Popis a rozbor jazyka
Classification (EN)Contacts of Czech with non-Slavonic languages
Description and analysis of language
Subjectsněmčina; čeština; slogany; jazyk reklamy
Subjects (DE)Deutsch; Tschechisch; Werbesprache
NoteAnalýza čes. reklamních sloganů, vlivy němčiny, vyjádření západní reklamy čes. jazykovými prostředky v rovině lexikální, sémantické, stylistické a pragmatické (rétorické)
Mediumarticle
URLdigilib.phil.muni.cz (homepage)
Holdings (in Germany)see in ZDB-Katalog
Sourcehttps://bibliografie.ujc.cas.cz/documents/67158
PURLCitation link

More like this:

Grundcharakteristika der Stil-ebene der gegenwärtigen deutschen Slogans / Jílková, Hana
Zu gemeinsamen sprachlichen Zügen der deutschen und tschechischen werbenden Slogans / Jílková, Hana
Phonemische und graphemische Merkmalhaftigkeit von Wörtern fremder Herkunft im gegenwärtigen Tschechischen / Gal, Alexandra
Der Superlativ, die Übertreibung und der Vergleich in den werbenden Slogans / Jílková, Hana
Der Einfluss des Tschechischen auf das slovakische Sprachbewusstsein / Dolník, Juraj
Der Einfluss der tschechischen Sprache auf das Polnische / Siatkowski, Janusz
Entwicklungstendenzen des Satzbaus im gegenwärtigen Tschechischen im Vergleich mit dem gegenwärtigen Deutschen / Hošnová, Eva