Портал славістики


[root][biblio]

The European Bibliography of Slavic and East European Studies (EBSEES) - 1991-2007

The European Bibliography of Slavic and East European Studies (EBSEES) collects books, journal articles, reviews and dissertations from Eastern Europe (former countries of Eastern Bloc) which were published in Belgium, Germany, Finland, France, Great Britain, the Netherlands, Austria and Switzerland from 1991 to 2007. The segment "Literature" and "Culture" of the European Bibliography of Slavic and East European Studies contains 18.000 bibliographic entries (from the total asset of 85.000). More information can be found here.

ID97160
Author(s)Sooman, Imbi
Title

Das Österreichbild der DeutschlehrerInnen und -schülerInnen an estnischen Mittelschulen

Editor(s)Langheiter-Tutschek, Matthias; Malik, Wolfgang; Rossel, Sven Hakon [Editeur(s)]
PublishedÖsterreich im Norden - Der Norden in Österreich: Forschung trifft Praxis. Hrsg. v. Matthias Langheiter-Tutschek, Wolfgang Malik und Sven Hakon Rossel, 2003, pp. 55-58
PlaceWien
PublsiherEdition Praesens
Language(s)German
ISBN3-7069-0239-7
SeriesWechselbeziehungen Österreich - Norden 1
SubjectsTeachers, Estonian-Reception / Austria  [Browse all]
German Language / Schools, Estonian  [Browse all]
Mediumarticle
HoldingsSearch WorldCat
PURLCitation link

More like this:

Thesen zur (österreichischen) Landeskunde-Methodik / Sooman, Imbi
Joycens Schüler / Jančar, Drago
Deutsch-polnische Jugendbegegnungen im Spiegel von Erfahrungen polnischer SchülerInnen, Eltern und LehrerInnen in: Vom Erinnern zum Verstehen : pädagogische Perspektiven deutsch-polnischer Verständigung. Wolfgang Keim (Hrsg.) / Grocholewska, Krystyna
Die ersten Jahrzehnte der estnischen Stadtgeographie / Kurs, Ott
Österreichbild in Rußland: Alte Klischees und eine neue Bedeutungslosigkeit / Kainz, Birgit
Terror und Gewalt auf dem estnischen Dorf / Feest, David
Kinder mit ausländischen Eltern. Auswirkungen auf das Schulklima. Die Schule aus der Sicht der Betroffenen. Befragung von österreichischen Eltern und ausländischen Eltern, österreichischen SchülerInnern und SchülerInnen mit nicht-deutscher Muttersprache und Lehrkräften. Eine qualitative Analyse in Volks- und Hauptschulen, Wien und Vorarlberg