Портал славістики


[root][biblio]

Bibliographie der tschechischen Linguistik (BibCzechLing)

Die "Bibliographie der tschechischen Linguistik (BibCzechLing)" wird am Institut für tschechische Sprache der Akademie der Wissenschaften der Tschechischen Republik (Ústav pro jazyk český AV) aufgebaut und enthält ca. 73.280 Datensätze für den Zeitraum von ca. 1992 bis 2018. Die Übersicht über die Schlagwörter befindet sich hier.

ID2004CZ043022
AutorVlčková, Jitka
Titel

Personal advertisements in a tabloid and a broadsheet

ErschienenSborník prací filosofické fakulty brněnské university, 29, č. S 9, 2004, s. 37-42
Spracheeng
Klassifikation (CZ)Popis a rozbor jazyka
Klassifikation (EN)Description and analysis of language
Schlagwörterangličtina; inzeráty; média masová; časopisy; jazyk žen; jazyk mužů; časopisy bulvární
Schlagwörter (DE)Englisch; Massenmedien; Zeitschriften
AnmerkungRozbor osobních inzerátů v tisku (The Mirror a The Sunday Times)
Mediumarticle
Quellehttps://bibliografie.ujc.cas.cz/documents/43022
PURLCitation link

Ähnliche Titel:

Personal advertisements. A mirror of social values? / Vlčková, Jitka
Language and ideology: 'Nationalism' and racial coding in Australian personal advertisements / Vlčková, Jitka
Personal advertisements as text colonies: Features and types of colonies / Šustáčková, Věra
The Language of Personal Advertising in Australian Newspapers / Vlčková, Jitka
From mainstream text to text colonies: the case of personal advertisements / Tárnyiková, Jarmila
Social values, their linguistic coding and changes through time Australian personal ads over the span of one hundred years / Vlčková, Jitka
Text typology of personal advertising (Attract. 35 yo. M, profess., with GSOH, WLTM sim.F 4/ship.Ldn.) / Vlčková, Jitka