Портал славістики


[root][biblio]

The Bibliographic Database of German Publication on Russia, the Soviet Union and its Successor States (RussGus)

The Bibliographic Database of German Publication on Russia, the Soviet Union and its Successor States (RussGus) contains about 170.000 records from 1974 to 2003 and collects publications of different document types: books, dissertations and other university publications, articles from journals and newspapers including reviews, maps etc. The lists of personal and geographical subjects are located here and here.

ID113038
Author(s)Römer, René
Title

"Ich - Goya!"

SubtitleAuf der Höhe der Zeit: Verse von Andrej Wosnessenski
PublishedJunge Welt, 1989, 280, 28.11.1989, S. 9
CountryDeutsche Demokratische Republik
FormBeitrag aus Zeitung
Subjects (Person)Voznesenskij, A.A.; Wosnessenski, A.
ClassificationLITERATUR, DICHTUNG
Einzelne Schriftsteller und Dichter
Voznesenskij, A.A.
SoundexV0780; A0627; W0868
Holdings (in Germany)ZDB-Katalog
PURLCitation link

More like this:

"Ich gehe und schreibe im Kopf". Wosnessenski, der russische Lyriker, in West-Berlin / Rohde, Hedwig
"Die dreieckige Birne". Die Verwandlungen des Andrej Wosnessenski / Mierau, Fritz
Goya. Herbst in Sigulda. Nur Stille! / Wosnessenski, Andrej
Der Künstler als Spektrum. Wosnessenski, Andrej: Schatten eines Lauts. Gedichte / Pangus, Fred
Soll ich schreien, daß ich Rußland liebe?. Ein Gespräch mit dem Dissidenten-Schriftsteller Andrej Sinjawski / Paul, Werner
"Ich glaube, daß ich ein besserer Patriot bin". Andrej Amalrik, - ein weiterer sowjetischer Dissident im Exil / Kasak, Wolfgang
"Ich akzeptiere, daß ich nicht ausreisen kann.". Andrej Sacharow bot Generalsekretär Gorbatschow für die Ausreise seiner Frau politisches Schweigen an
"Ich schreibe mein Buch". Interview mit Andrej Tschesnokow über sein Leben im Tennis-Westen